tirsdag 24. juni 2014

Noen av maleriene mine

Jeg har lyst til å vise noen av bildene jeg har malt den siste tida. Flere av maleriene mine er langt fra ferdige, men jeg har lyst til å vise dem fram likevel. Jeg sliter med at alle bildene blir litt sukkersøte og glansbildeaktige, men jeg er kanskje litt sukkersøt innerst inne, hvem vet.  Det viktigste for meg er hvor befriende å glemme verden litt og leke med former og farger. Veldig gøy! Jeg er ikke alltid like fornøyd med resultatet, men jeg lærer i alle fall mens jeg holder på.

På Topp, akryl, 30 x 30, SOLGT

Dette er et av de første bildene jeg malte i vår, der målet mitt var å frigjøre litt fra det å pirke med detaljer, og heller leke med farger og former. Det var gøy!

"Blå speiling", akryl, 40 x 40, pris 900,-
"Lys og blått", akryl  40 x 40, pris 900,-

Begge disse blå bildene er malt på tynne lerret, så jeg skal sette dem inn i svarte rammer. Jeg lurer også på om jeg skal jobbe litt mer med dem, begge er litt uferdige. Det siste blå bildet har jeg malt med å renne og dryppe maling en del. Tro det eller ei, men bildet kommer ikke helt til sin rett her...

"Skog", akryl, 30 x 30, pris 500,-, SOLGT
"Valmuer", akryl, 30 x 30, pris 400,-
Disse to bildene har jeg malt ved å dryppe og renne våt akrylmaling samt lagt på litt tørrere maling. Det var morsomt å male på impuls, motivene kom av seg selv. Det røde bildet trøblet jeg fælt med i starten, men det kom seg etter hvert.

Små landskaper, akryl, 25 x 25, pris 250,- per stk.

Disse småbildene er rett og slett små øvelser med våt akrylmaling og gel, i flere lag. De var i grunnen ganske morsomme å lage!

"Jente i regn", akryl, 20 x 30, SOLGT

Hvile, akryl og kullstift, bokslerret 50 x 50, pris 1200,-
"Homage", akryl, under arbeid, 40 x 40
Dette englebildet er et av mine uferdige bilder, jeg er ikke helt sikker på hvordan det blir til slutt. Jeg har flere slike uferdige bilder som jeg håper jeg klarer å fullføre, og jeg har flere tomme lerreter i tillegg. Jeg har også lyst til å male noen litt større bilder. Faktisk må jeg faktisk få ut fingeren og jobbe på litt, jeg skal jo ha en utstilling i september! Jeg må bare bli enig med meg selv om hva jeg skal male først!.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar