tirsdag 24. juni 2014

Om meg, og om hjertets sunne galskap


Jeg er Camilla Hjertø, og her er Hjertets sunne galskap, der jeg vil vise maleriene mine. Tittelen på bloggen min har jeg stjelt fra et sitat av Tor Åge Bringsværd, jeg tenkte det passet godt til denne bloggen, siden malingen helt klart er min sunne galskap. Jeg har alltid vært glad i å tegne og male, men jeg har aldri vært så modig at jeg har satset skikkelig på det. Ganske nylig har jeg begynt å male igjen, etter flere år der jeg knapt har tatt i en pensel. 

Jeg er stort sett selvlært, bortsett fra noen nybegynnerkurs med kunstneren Ellen Hegg. Det jeg har mest erfaring med, er vel kullstift og akrylmaling, men jeg har også malt noe med olje. Akvareller har jeg aldri riktig fått til, men jeg har fryktelig lyst til å lære det en gang. Nå for tida bruker jeg mest akryl.

Det er utrolig deilig å kjenne at det er gøy å male igjen, og jeg gjør det jeg kan for å finne tid til å eksperimentere med maling, farger og former.

Nå har jeg fått en unik sjanse, som den nybegynneren jeg er, til å få ha en utstilling i Kulturhuset i Kopervik i september (jeg kommer til å legge ut ivitasjon og mer info senere, naturligvis). Dette er takket være en god kollega, som tipset om at jeg kunne stille ut bilder. Og da grep jeg sjansen, selv om det føles ganske vågalt. Jeg er jo bare en fersking!

Dette betyr jo at jeg trenger å fortsette å male mer, og det betyr at jeg trenger å markedsføre meg! Derfor starter jeg denne bloggen. Her vil jeg gi plass til maleriene mine, andre ting jeg lager, og alt som er rart, kreativt  og inspirerende. Håper dere som stikker innom finner noe av interesse!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar