fredag 8. august 2014

Noen bilder under arbeid

I dag var jeg så "frekk" at jeg sendte en epost til noen lokale medier, med litt info om utstillingen jeg skal ha, i håp om at noen av dem har plass og tid til å lage litt blest. Vi får se om jeg får napp, eller ikke!

Ellers har jeg jo lovet å vise flere av bildene mine, så det må jeg jo gjøre! Jeg kan ikke vise alt her, noe må jeg spare til utstillingen i september, men her nedenfor er i alle fall noe av det jeg har holdt på med den siste tiden.

Jeg likte lyset og skyggene i dette første bildet, "Tenn lys" men lurer på om jeg skal sprite det opp litt med noen andre effekter. Er det ikke litt kjedelig, mon tro? Samtidig vil jeg ikke ødelegge bildet, det er ikke så stort...  Jeg må tenke litt på det.

"Tenn lys", kullstift og akryl, 30 x 40 bokslerret
Det neste bildet, det rosa bildet nedenfor, har jeg malt om og om og om igjen. I første omgang var det et semiabstrakt bilde, som jeg rett og slett ikke fikk til. Så fikk det heller danne litt av bakgrunnen for maleriet dere kan se her. Jeg tror jeg skal gjøre noen justeringer på det før jeg er helt fornøyd, men det er i alle fall en begynnelse.


"Vente", kullstift og akryl, 50 x 50 bokslerret
Jeg er visst i en fase der jeg maler alt med akryl og kullstift, virker det som... Ofte leker jeg litt mens jeg prøver meg fram og lager bakgrunnen i akryl, så tegner jeg et motiv og maler over og tegner igjen osv. osv. Bildet nedenfor er litt annerledes, der har jeg brukt modellpasta, glitter og strass og diverse for å lage struktur i bildet, og så har jeg malt, litt på innfall, disse englene. Om det virkelig er engler i tradisjonell forstand, eller noe helt annet, det overlater jeg til dere å bestemme dere for.

Jeg bør vel også nevne at jeg nok ikke er helt ferdig med dette bildet ennå, jeg tror jeg kommer til å gjøre noen justeringer.

Skytsengler, akryl, diverse materialer, boksramme 20 X 50
Nedenfor har jeg begynt på en engel til. Og så har det stoppet opp litt, midt i prosessen, og jeg er usikker på hvor jeg går videre. Kanskje ender jeg opp med å male over hele greia! Vi får se.

"Over vann", akryl, bokslerret 30 x 30
Nedenfor har jeg begynt på et litt dystrere bilde, kanskje, også her kullstift og akryl. Men dette er ganske tidlig i prosessen, her har jeg bare malt en bakgrunn, tegnet med kullstift og dryppet noe rød maling, så her kan det skje flere endringer etter hvert.

"Valget", kullstift og akryl, 30 x 40 bokslerret

Jeg håper dere fant noe dere likte blant maleriene mine! Uansett er jeg veldig glad for å høre tilbakemeldinger, det er sånt jeg lærer av! Og nå... nå skal jeg male litt!



2 kommentarer:

  1. Wow, bildene dine er virkelig fantastiske! Hvor og når er utstillingen din? Jeg skulle iallfall gjerne ha tatt meg en tur, men tror nok det er litt for langt :(

    Fortsett med å male iallfall, du er utrolig flink!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, det var veldig hyggelig sagt! <3 Utstillingen min er i september, i Kopervik kulturhus, jeg har lagt ut bildet øverst i "margen" til høyte her på siden. Der står det tid og sted mer nøyaktig.

      Og ja, jeg kommer til å fortsette å male, nå er jeg bitt av basillen, vettu!

      Slett